Jak się okazuje hasło „duży może więcej” nie zawsze zostaje bez odzewu instytucji. Powołane do ochrony Klientów rynku finansowego swoją działalnością coraz częściej pokazują Bankom, że ich praktyki nie będą tolerowane. Konsument nie jest specjalistą w dziedzinie finansów, a informacje dochodzące do niego w postaci kuszących reklam bankowych często nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.

Ostatni przekonał się o tym Getin Noble Bank SA, na którego UOKiK nałożył karę finansową w wysokości 1,7 miliona złotych za sposób prezentacji oferty kredytu gotówkowego. Okazuje się, że wspomniany bank zbyt krótko i zbyt małą czcionką informował o szczegółach swojej oferty kredytowej. Efekt – Klienci, którzy zawarli umowy kredytowe w czasie kampanii reklamowej i w terminie 14 dni od jej zakończenia dostaną albo zwrot odsetek, albo lepsze warunki.

Chodziło tym razem o kampanię kredytu konsolidacyjnego „5% niższa rata” emitowaną między kwietniem a grudniem 2015r. Decyzja nie jest jeszcze prawomocna, ale wierzymy że Klienci odzyskają wygórowane koszta kredytu🙂

*Zródło: https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=13429

Bankowe sztuczki